Nørre Djurs
Kommune
Udvalget for teknik og miljø
Dato: |
13. december 2001 |
Lokale: |
3 |
Tidspunkt: |
13.00 |
Fraværende: |
|
Indholdsfortegnelse
Udvalget for teknik og miljø den 13. december 2001
Sag nr. Side
1. Efterretningssager
2. Aflåselig bom på Thomasmindevej
3. Tillæg nr. 4 til Spildevandsplan 1997-2001 - endelig vedtagelse
4. Politianmeldelse
5. Eventuelt
1. Efterretningssager |
||||||
J.nr.: |
|
Init.: |
jac |
0 |
tm-389 |
ÅBEN SAG |
Sagsfremstilling:
2. Aflåselig bom på Thomasmindevej |
||||||
J.nr.: |
05.02.03G01 |
Init.: |
phs |
0 |
tm-387 |
ÅBEN SAG |
Sagsfremstilling:
Grundejerforeningen Thomasmindevej har ansøgt om at opsætte en aflåselig bom på Thomasmindevej, 30 m fra Strandvejen. Årsagen er, at der har været flere indbrud i sommerhusene, og at man på denne måde ønsker at hindre tyvene i at kunne køre i området.
Der er 8 sommerhuse der har vejadgang fra Thomasmindevej, der er en blind privat vej.
Der skal findes en løsning så bommen ikke hindre adgang for ambulance, brandbil, renovation med videre. Der henvises til notat i sagen af den 4. december 2001.
Det er kommunen der som vejmyndighed med samtykke fra politiet efter privatvejslovens § 44, stk. 1-3 kan give tilladelse til hel eller delvis afspærring af vejen.
Bilag: Notat af den 4. december 2001.
Teknisk chef indstiller, at der gives afslag på det ansøgte. Begrundelsen er, at det findes vanskeligt at finde en løsning, som både tilgodeser de private interesser i forebyggelse af kriminalitet og de offentlige servicefunktioner ved alle ejendomme, specielt redningstjenesten, jf. udtalelse fra Falck Redningskorps (se notat).
3. Tillæg nr. 4 til Spildevandsplan 1997-2001 - endelig vedtagelse |
||||||
J.nr.: |
06.00.05P15 |
Init.: |
jac |
0 |
tm-386 |
ÅBEN SAG |
Sagsfremstilling:
Tillæg nr. 4 vedrører ændringer i den overordnede struktur for spildevandsrensningen i Nørre Djurs Kommune.
Kommunalbestyrelsen besluttede på møde den 4. oktober 2001 at godkende et forslag til tillæg nr. 4 til Spildevandsplan 1997-2001, og at fremlægge forslaget til offentlig høring i perioden fra den 9. oktober 2001 til den 4. december 2001.
Der er ikke indkommet nogen bemærkninger til tillægget til spildevandsplanen i høringsperioden.
Det skal bemærkes, at den foreliggende Tids- og aktivitetsplan for de omhandlende anlægsarbejder, jf. bilag 3, er i overensstemmelse med den vedtagne Investeringsplan 2002-2005.
Teknisk chef indstiller, at tillæg nr. 4 til Spildevandsplan 1997-2001 vedtages endeligt.
4. Politianmeldelse |
||||||
J.nr.: |
07.01.09K08 |
Init.: |
kes |
0 |
tm-388 |
ÅBEN SAG |
Sagsfremstilling:
Med baggrund i telefoniske klager over lossepladslignende tilstande på ejendommen Enebærvej 26, Fjellerup Strand, indgik forvaltningen i foråret frivillig aftale med ejeren om oprydning inden udgangen af maj. Fristen blev i forbindelse med brand af sommerhuset ved forvaltningens foranledning forlænget til 1. august 2001. Denne frist blev efter ejers anmodning og med argumenter om travlhed med færdigopførelse af det nye sommerhus forlænget til 1. september 2001.
De aftalte frister blev imidlertid ikke overholdt, hvorfor der efter varsel af påbud blev meddelt påbud i henhold til Byggelovens § 17 om at fjerne skrot og skrammel og foretage oprydning på ejendommen og bringe den i sømmelig stand i overensstemmelse med områdets status. Fristen blev efter ejers ønske 2 måneder med udløb den 20. november 2001.
Ved tilsyn den 21. november 2001 var oprydningen ikke afsluttet. Ejer tilbød imidlertid at ville være færdig med oprydningen til ugen efter, hvis det kunne afværge en politianmeldelse. Det accepteredes.
Ved tilsyn den 26. november 2001 var tingenes tilstand uændrede. Forvaltningen har ikke længere tiltro til, at forholdene bliver ordnet, og Kommunen har ikke yderligere sanktionsmuligheder. Af Byggelovens § 17, stk. 2 fremgår det, at "efterkommer ejeren eller brugeren ikke et af kommunalbestyrelsen meddelt påbud om at berigtige et ulovligt forhold, kan det ved dom pålægges ham inden en fastsat tidsfrist under tvang af fortløbende bøder at berigtige forholdet".
Bilag: Forvaltningens breve af 30. april 01, 11. juni 01, 4. september 01 og 26. september 01, grundejers brev indkommet den 13. september 01, billedserier fra den 26. april 01, 31. august 01, 21. november 01 og 29. november 01, samt sagsnotat af 4. december 01.
Teknisk chef indstiller, at der indgives politianmeldelse med anmodning om tiltalerejsning for ikke at efterkomme kommunens påbud for overtrædelse af byggelovens § 14.
5. Eventuelt |
||||||
J.nr.: |
|
Init.: |
jac |
0 |
tm-390 |
ÅBEN SAG |
Sagsfremstilling: