Danskerne udnytter ikke mulighederne for at kontakte det
offentlige via Internet og e-mail. En årsag er, at mange ikke kender det offentliges
udbud af tjenester, der kan kontaktes via Internet, viser en undersøgelse fra
konsulentfirmaet PLS Rambøll Management.
Godt halvdelen af de danskere, der kender Internet, eller mere end 1,9 mio. danskere,
kender kun i begrænset omfang mulighederne, viser undersøgelsen.
Selv blandt daglige brugere af Internet kender mere end en halv million danskere kun lidt
til mulighederne.
Kun på tre områder udnyttes muligheden blandt en større del af borgerne. Det gælder
kontakt med skattevæsenet om for eksempel årsopgørelsen, kontakt med bibliotek ved
bestilling af bøger samt unges kontakt med et uddannelsessted eller SU-styrelsen.
Derfor er der brug for information og markedsføring, hvis danskerne skal lære at bruge
dem, hedder det i undersøgelsen, der bygger på telefoninterview med ca. 1000 danskere
over 18 år.
Kilde: Reuters
|