en placering BMW snuppede fra japanerne i det seneste grandprix på Monza-banen i Italien. Men Toyota er kun tre point efter tyskerne og med hjemmebanefordel i Japans grandprix og test-erfaringerne fra Silverstone i bagagen, er femtepladsen absolut inden for rækkevidde. Måske kan den allerede generobres i Kina i weekenden? Ralf Schumacher er i hvert fald optimist:
– Den nye Shanghai International Circuit er virkelig godt designet med en række unikke lange sving, og der er gode muligheder for at overhale, siger tyskeren, der ligger pÃ¥ en samlet 10. plads i kampen om den individuelle titel.
Fokus i de tre resterende løb vil utvivlsomt ligge på Ralf Schumachers storebror, Michael, og hans VM-rival Fernando Alonso, men bag kulisserne er Panasonic Toyota Racing og de øvrige formel 1-team allerede i gang med forberedelserne til 2007-sæsonen.
– Nøglen til succes i formel 1 hedder kontinuitet, og derfor er det vigtigt, at bÃ¥de Ralf og jeg fortsætter i teamet, siger Jarno Trulli, der for nylig indgik en ny tre-Ã¥rs kontrakt med Panasonic Toyota Racing.
I den tekniske afdeling har Toyota oprustet med englænderen Mark Gillan, der starter i teamet 1. januar. Gillan, der tidligere har arbejdet for en række formel 1-team, har senest arbejdet som professor i aerodynamik ved universitetet i Surrey. Ved årsskiftet gør han comeback i formel 1; nu som chef for Panasonic Toyota Racings aerodynamiske afdeling. |