Runa Dorph-Petersen Espersen gør hér opmærksom pÃ¥ at samfundets helt primitive hÃ¥ndtering af arbejdskonflikt pÃ¥ skoleomrÃ¥det, med KL´s lock out af lærerne, i helt urimelig grad skader skolebørn med autisme og ADHD.
Helligholdelse af den danske model skal naturligvis ikke stå over medmenneskelighed og omsorg.
Runa Dorph-Petersen Espersen.
|
"Jeg er heldig, jeg er saftsuseme meget heldig for min søn går på specialskole og specialskoler er ikke ramt af lock out, så vi får ingen nedsmeltning her i huset.. MEN
Hvad med de børn som er i specialklasser med netop de handicap, eller de som allerede er ramt af inkludering? Hvad med de forældre der er bag de børn? Er der sørget for dem, når der meldes nedsmeltning efter nedsmeltning hos barnet/børnene?
Mennesker med for eksempel autisme og ADHD skal have deres hverdag snorlige tilrettelagt med alt hvad det indebærer, og det kan de ikke, når deres klasser lukker ned i en situation som denne... Vores børn kan ikke bare passes af Hr eller Fru hvemsomhelst, det kræver den nødvendig viden af enten forældre eller specialiserede personer...
Det betyder, at forældre må blive hjemme hos deres barn som allerede er godt igang med at nedsmelte for 10. gang i løbet af en dag, for hvor er deres skole henne ? - Forældrene kan ikke tage disse børn med ud og se alt mellem himmel og jord eller med på job, for det ukendte samt mange mennesker er også en indikator for nedsmeltning..
Min søn har tre steder han kan være, når det gælder "pasning", alt andet dur bare ikke, for det er uorden i hans system og nedsmeltningen starter prompte.
Jeg vil vove den påstand, at KL med deres lockout omsorgssvigter børn med disse handicap samt deres familier til fulde... Hvem mon samler stumperne op bagefter? Ja, jeg spørger bare.
PS: Glemte helt at sige, at de børn er med i nedskæringspuljer over hele landet HVER GANG."
Kilde: Runa Dorph-Petersen Espersen, Ørsted, i Lokalavisen Norddjurs, torsdag d. 3/4.
/Bjarke.