Debatøren Lars Klottrup fra Hedeskov ved Rønde, illustrerer hér det indtryk som man som borger efterhånden er tilbøjelig til at få af kommunale medarbejderes indstilling til borgerbetjening.
Lars Klottrup.
|
Lad være med at ringe til os. Lad være med at møde op. Lad være med at forstyrre. Vi arbejder lige så godt.
Løs dit problem selv. Kan du ikke det? Det er synd for dig. Hold op med at være it-analfabet. Bare fordi du er 70. Er du snart 80? Det er synd for dig.
Lukker de snart i Rønde? Det er synd for dig. Skynd dig at lære it. Ryster du på hånden? Det er synd for dig. Kan du ikke rumme det i dit hoved? Det er synd for dig.
Men lige meget hvad. Vi kommer ikke til dig. Du må komme til os. Altså ikke onsdag. Og heller ikke fredageftermiddag. Ikke for tidligt på dagen. Ikke for sent på dagen. Ikke i middagspausen.
Lad være med at bestille en taxa. Det er for besværligt. Det tager for lang tid. Du får ingen hjælp.
FÃ¥ familien til at køre dig. Kør i god tid. Vi bor langt væk fra dig. MÃ¥ske nÃ¥r du det ikke. Men under alle omstændigheder: Ha´ en go´ dag!
Med venlig hilsen
Din Kommune"
Kilde: Lars Klottrup, Hedeskov ved Rønde, i Adresseavisen Syddjurs, torsdag d. 31/1.
/Bjarke.