En mand fra Grenå fortæller hér en historie fra det virkelige liv, nemlig som kunde hos TDC:
”Jeg har været kunde hos TDC og dets forgængere i et par generationer.
For et par uger siden købte jeg ny mobil og betalte 200 kroner for at fÃ¥ lov at beholde mit nuværende nummer. Eller som TDC udtrykker det: ”Du kan fÃ¥ 200 kroners rabat, hvis du vælger et nyt nummer”.
Samtidig blev husstandstelefoner flyttet sammen i en ny service, der skulle være billigere. Om dét er sandt, vides endnu ikke, da jeg ikke har fået en kvartalsregning siden. Men hidtil er der dukket fakturaer på engangsudgifter op på omkring 500 kroner.
Nu har jeg fÃ¥et et brev fra TDC om, at jeg kan fÃ¥ 300 kroners rabat, hvis jeg køber en ny mobil og ændrer husstandens samlede service – altsÃ¥ to uger efter, at jeg har betalt fuld pris og ændret husstandens service. Dét er smart. Meget smart, TDC! Hvorfor skulle jeg skifte mobil hver anden-tredje uge – selv med rabat.
TDC tror ikke så meget på sine egne produkter, at der i brev, tilbud m.v. ét eneste sted er opgivet et telefonnummer, hvor man kan få oplysninger. Næ, man skal henvende sig personligt i en TDC-butik.
Dét kan man sÃ¥ gøre, trække et nummer, vente og blive udspurgt om, hvordan man fÃ¥r sit TV-signal ind i sin stue! For dét skal de ansatte spørge om – ogsÃ¥ selvom kunden overhovedet ikke er interesseret.
HÃ¥ber nu, at TDC nu vil svare hér, at jeg ogsÃ¥ fÃ¥r de 300 kroners rabat – selvom det er et par uger, efter at jeg erhvervede en ny mobil m.v.
P.S.: TDC har samtidig udstyret mig med et lykkenummer, sÃ¥ jeg – hvis jeg selv kontrollerer nummeret i TDC-butikken – deltager i en lodtrækning om en rejse eller to biografbilletter til et specielt selskabs biografer. Smarte TDC!”
Kilde: Skrevet af Erling Hansen fra Grenå i Grenå Bladet d. 22. marts.
/Bjarke & Rex.