En mand fra Randers stiller i dag et par kritiske spørgsmål til både Mols-Linien og Abildskous busser m.h.t. service (eller mangel på samme):
”Forleden havde jeg valgt at overraske min ledsager ved at vælge Linie 888 fra Valby til Randers via Mols-Linien Odden-Ebeltoft.
Og overrasket dét blev både hun og de fleste af bussens vel godt 20 passagerer.
Da vi ankom til Odden, fik vi nemlig at vide, at vi selv skulle slæbe al bagage op på Mai Mols og tilsvarende tilbage til en ny bus i Ebeltoft.
Jeg vidste – troede jeg i min naivitet – jo fra en række tidligere rejser, at bagagen blev der taget hÃ¥nd om, uanset om bussen skulle med eller ej.
En ældre dame havde valgt at indføre en høj potteplante fra København til Jylland og mÃ¥tte balancere bÃ¥de dén og bagagen op og ned ad stejle stÃ¥ltrapper. En mandlig passager med to tunge kufferter var tæt pÃ¥ at falde ned ad trappen – og alle mÃ¥tte leve med, at der (naturligvis) ikke var tænkt pÃ¥ plads til bagagen oppe i restauranten.
Chaufførerne pÃ¥ begge sider var frustrerede. De fÃ¥r simpelthen sÃ¥ mange skæld ud af utilfredse passagerer. De kunne blot henvise til, at i sejlplanen er med gult anført, nÃ¥r man selv skal agere drager – men det tæller jo ikke, nÃ¥r bestillingen er foregÃ¥et pr. telefon, og den i øvrigt venlige dame hos Abildskou nævnte ikke et ord. SÃ¥ var der ikke blevet bestilt noget.
To spørgsmål og en konstatering:
1.Er Mols-Linien virkelig i sÃ¥ store problemer, at man nu leverer ”service” pÃ¥ niveau med de sammenbrasede regimer i den gamle Østblok?
2.Kan Abilskou virkelig leve med at byde sine passagerer samme ”service”?
Konstateringen:
DSB fÃ¥r mange nye passagerer mellem Jylland og København, og Mols-Linien taber tilsvarende. Blandt andre mig.”
Skrevet af Knud Mogensen fra Randers i Randers Amtsavis d. 16. juni
Kilde: Randers Amtsavis
sof