Et ægtepar fra Grenaa har haft en rigtig dårlig oplevelse med det lokale taxa-selskab, som de meget gerne vil have sig frabedt en anden gang:
”Vi skulle forleden ud at rejse med bus fra Thykiers Plads kl. 7.30 om morgenen.
Vi bestilte aftenen før en taxa til at komme kl. 7.10 dagen efter. Kl. 7.20 var taxaen ikke kommet, og vi ringede til selskabet. Dén kvinde, vi talte med, sagde, at hun ikke havde nogen taxa hjemme. Da vi sagde, den var bestilt til et bestemt klokkeslæt, sagde hun, at dét kunne hun ikke se.
Vi ringede yderligere to gange og fik besked på, at en taxa ville blive sendt så snart, det var muligt.
Taxaen kom kl. 7.35. Bussen var kørt fra Thykiers Plads, da vi nåede dertil. Vi kørte som remmer og tøj kunne holde og nåede bussen i Trustrup, fordi bussen var forsinket på grund af, at den kørte forbi en anden kunde, der heller ikke kunne få taxa. Ellers havde vi ikke nået bussen.
Efter hjemkomsten ringede jeg til taxa-kontoret og bad om en personlig samtale, så jeg kunne klage over den udeblevne taxa. Jeg kunne imidlertid ikke få en personlig samtale, men blev henvist til at klage skriftligt.
Dét synes jeg er for dårligt, og jeg vil fremover altid bede om navn på dén, jeg taler med hos taxa, så jeg kan henvise direkte til en person ved fremtidige problemer.
Jeg skælder normalt ikke ud, men vil gerne tale med folk i stedet for at skrive, hvis der er problemer, der skal drøftes.
P.S.: Taxaturen kostede 190 kr. mod de ca. 60 kr., det ellers ville have kostet. Det er imidlertid ikke pengene, men den ikke alt for gode behandling, jeg gerne vil gøre opmærksom pÃ¥.”
Skrevet af Hjorth Willum fra Grenaa i Randers Amtsavis d. 13. oktober
Kilde: Randers Amtsavis
sof